۲۷۹۹
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
تعداد بازدید: ۵۷۴
به منظور اطلاع شما عزیزان با مجموعه برنامه‌ها، خدمات و اقداماتی که در سه ماهه اخیر از سوی کانون بازنشستگان استان سیستان و بلوچستان انجام گرفته است، گفتگویی با سرهنگ دوم بازنشسته غلامعلی شیبک (رئیس کانون بازنشستگان استان) انجام داده‌ایم:

کانون بازنشستگان ناجا به عنوان حامی اصلی بازنشستگان، مستمری بگیران، وظیفه بگیران و خانواده محترم آنها همواره تلاش دارد تا با بهره گیری از توان کانون استان و دفاتر نمایندگی شهرستان ها در مسیر رفع نیازها و مشکلات معیشتی و رفاهی و ارتقای کیفیت زندگی آنها گام بردارد.

به منظور اطلاع شما عزیزان با مجموعه برنامه‌ها، خدمات و اقداماتی که در سه ماهه اخیر از سوی کانون بازنشستگان استان سیستان و بلوچستان  انجام گرفته است، گفتگویی با سرهنگ دوم  بازنشسته غلامعلی شیبک (رئیس کانون بازنشستگان استان) انجام داده‌ایم:

 

ابتدا بفرمائید مهمترین برنامه هایی که کانون استان در سه ماهه سوّم داشتید، چه بود ؟

ضمن آرزوی سلامتی و تندرستی برای بازنشستگان و مستمری بگیران وخانواده های محترم آنها باید عرض کنم همان طوری که اطلاع دارید موضوع همه گیری بیماری کرونا که از سال  1399 گریبانگیر کشور شده است همچنان به عنوان تأثیر گذارترین موضوع فعالیتهای کانون شناخته شد و در سال جاری نیز توان و انرژی اصلی ما  معطوف و مصروف به این مورد خواهد بود با عنایت به شروع و روند اجرایی شدن واکسیناسیون به  جهت ایجاد رویه مناسب و مطلوب جلسه ای با سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح استان و بهداری فرماندهی انتظامی استان برگزار شد در همین راستا پرونده تعداد 43 نفر از همکاران بازنشسته که دارای بیماریهای صعب العلاج  بوده اند  جه دریافت واکسن به بهداری فرماندهی انتظامی استان ارسال شد.

 

در بحث خدمات رفاهی و معیشتی چه اقداماتی در این مدت انجام گرفته است؟

در بحث خدمات رفاهی و معیشتی و به جهت کمک به معیشت زندگی افراد نیازمند و معسر و زمین گیر تحت پوشش، 17 نفر شناسایی و پرونده آنها جهت طرح کمیسیون در اداره ساتا تکمیل شده است.

توزیع ماسک، شارز کارت اتکا به مبلغ یک میلیون و 650 هزار ریال، طبخ 300 پرس غذای گرم در ماه مبارک رمضان توسط فرماندهی انتظامی استان جهت حمایت از معسرین و نیازمند و دیدار و دلجویی از 102 بازنشسته و مستمری بگیراز جمله برنامه های ما در این فصل بود.

همچنین حسب دستور فرمانده انتظامی  استان، 100 نفر از معسرین و زمین گیران و افراد نیازمند در سطح استان شناسایی و جهت کمک و مساعدت به انتظامی استان معرفی شدند که به هر کدام از افراد مذکور مبلغ 5/000/000  ریال کمک بلاعوض اختصاص یافت و پس از تأمین اعتبار به حساب آنها واریز خواهد شد. همچنین فرمانده انتظامی استان و هئیت رئیسه از 6نفر بازنشسته مریض و زمین گیر در منزل با رعایت پروتکل های بهداشتی دیدار و دلجویی بعمل آمد و به هر کدام لوح تقدیر و جمعاً مبلغ 300/000/000 ریال به آنها اهداء گردید.

 

در بحث خدمات مشاوره حقوقی و معاضدت قضایی چه اقداماتی در این مدت انجام گرفته است؟

با عنایت به فرهنگ و آداب و رسوم حاکم بر این خطه از میهن اسلامی که اکثریت قریب به اتفاق مشکلات و مسائل خانوادگی و مادی دیگر را از طریق بزرگان دینی و ریش سفیدان محلی صورت می پذیرد  نسبت به سایر استانها کمتر به دادگاه مراجعه می کنند و مسائل و مشکلات مادی و خانوادگی را از طریق معتمدین حل و فصل می نمایند، مع الوصف کانون بازنشستگان با حمایت از کلیه حقوق قانونی بازنشستگان و مستمری بگیران در چارچوب اساسنامه و به منظور معاونت و معاضدت قضایی همکاران  4 نفر از قضات بازنشسته همکار در سطح استان تعداد 2 نفر از اعضای وابسته کانون به وکلای طرف قرارداد جهت مشاوره معرفی شده اند.

 

اگر امکان دارد گزارشی در حوزه توانمندسازی و ارائه وام های مختلف اعم از توانمندسازی، حبیب ابن مظاهر، کریم اهل بیت(ع) و... ارائه دهید ؟

در خصوص پرداخت انواع وامهای قرض الحسنه، جعاله و حبیب بن مظاهر برابر اعلام سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح استان وام قرض الحسنه و جعاله از طریق پیامک یا اینترنتی صورت می گیرد  البته قابل ذکر است که روند ثبت نام وام های مذکور به صورت متمرکز توسط ستاد سازمان استخراج  و الویت  بندی خواهد شد و سازمان بازنشستگی بر اساس الویت  تعیین شده در بازه های زمانی مختلف برای افراد واجد شرایط پیامک ارسال می نماید. درخصوص وام جبیب بن مظاهر به صورت حضوری با مدارک مثبت شامل کپی شناسنامه، کارت ملی، کپی فیش حقوقی و  مراجعه به بانک سپه (قوامین سابق)ثبت نام و پس از آن  به واجدین شرایط وام  پرداخت می شود.

 

یکی از اقدامات مهم کانون در حوزه معیشتی و رفاهی انعقاد قراداد و تفاهم نامه با شرکت ها و مؤسسات مختلف است. در سه ماهه گذشته چه برنامه هایی در حوزه داشتید ؟

در این حوزه با هماهنگی صورت گرفته با چندین شرکت و مؤسسه در حال مذاکره هستیم که در صورت منتج شدن به نتیجه به اعضای وابسته اعلام خواهد شد.

 

در طول سه ماهه مسئولان کانون استان جلسات متعددی با فرماندهان، معاونان انتظامی، رؤسای کانون ها، رؤسای سابا، ساتا، مسئولان حوزه شهری و... انجام می دهند. در این سه ماهه چه جلسات مهمی داشتید ؟

در این مدت جلسات هماهنگی متعددی با مدیران ساتا و سابا با سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح استان، فرمانده انتظامی استان و معاونین ایشان انجام گرفت.

جلسه شورای هماهنگی روسای کانون های بازنشستگان نیروهای مسلح استان  نیز در خرداد ماه برگزار شد و روسای کانون درباره مشکلات ، انتقادات اعضاء و تعین اعضای  هئیت مدیره سهام عدالت استانی تبادل نظر کردند .

  • در پایان ضمن تشکر اگر در خصوص برنامه های آتی کانون نیز توضیحاتی دارید ارائه دهید؟

در پایان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و پیگیریهای ریاست محترم کانون بازنشستگان ناجا، فرماندهان انتظامی و مرزبانی استان، نماینده مجمع در کانون و هئیت رئیسه کانون ناجا  در خصوص افزایش و اختصاص وام ضروری از محل حق عضویت ها و تلاش و کوشش در جهت افزایش سقف وام قرض الحسنه از محل توانمند سازی از 10 مییون تومان به 20 میلیون تومان و وام جعاله از 20 میلیون تومان به 30 میلیون تومان انشاالله امیدوارم که  با این سعی و تلاش توانسته باشیم بخشی از مشکلات و گرفتاریهای مالی اعضای وابسته را مرتفع کرده باشیم

گزارش عملکرد سه ماهه اول  سال 1400 کانون استان سیستان و بلوچستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها