۲۷۹۵
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
تعداد بازدید: ۴۰۷
ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر اﻃﻼع ﺷــﻤﺎ ﻋﺰﯾﺰان ﺑﺎ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ، ﺧﺪﻣﺎت و اﻗﺪاﻣﺎﺗﯽ ﮐﻪ در سه ماه اﺧﯿﺮ از ﺳــﻮی ﮐﺎﻧﻮن ﺑﺎزﻧﺸـــﺴـــﺘﮕﺎن تهران بزرگ اﻧﺠﺎم ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ، ﮔﻔﺖ و ﮔﻮﯾﯽ ﺑا سرتیپ دوم ﺑﺎزﻧﺸﺴﺘﻪ مراد پور رﺋﯿﺲ ﮐﺎﻧﻮن ﺑﺎزﻧﺸﺴﺘﮕﺎن تهران بزرگ اﻧﺠﺎم دادﯾﻢ:

ﮐﺎﻧﻮن ﺑﺎزﻧﺸﺴﺘﮕﺎن تهران بزرگ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان حامی اﺻﻠﯽ ﺑﺎزﻧﺸﺴﺘﮕﺎن، ﻣﺴﺘﻤﺮی ﺑﮕﯿﺮان و ﺧﺎﻧﻮاده ﻣﺤﺘﺮم آنان در تهران ﻫﻤﻮاره ﺗﻼش دارد ﺗﺎ ﺑﺎ ﺑﻬﺮه ﮔﯿﺮی از ﺗﻮان خود و دﻓﺎﺗﺮ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﯽ هفتگانه ، در ﻣﺴــﯿﺮ رﻓﻊ ﻧﯿﺎزﻫﺎ وﻣﺸﮑﻼت ﻣﻌﯿﺸﺘﯽ و رﻓﺎﻫﯽ و ارﺗﻘﺎی ﮐﯿﻔﯿﺖ زﻧﺪﮔﯽ آﻧﻬﺎ در چهارچوب شرح وظایف خود ﮔﺎم ﺑﺮدارﻧﺪ. ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر اﻃﻼع ﺷــﻤﺎ ﻋﺰﯾﺰان ﺑﺎ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ، ﺧﺪﻣﺎت و اﻗﺪاﻣﺎﺗﯽ ﮐﻪ در سه ماه اﺧﯿﺮ از ﺳــﻮی ﮐﺎﻧﻮن ﺑﺎزﻧﺸـــﺴـــﺘﮕﺎن تهران بزرگ اﻧﺠﺎم ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ، ﮔﻔﺖ و ﮔﻮﯾﯽ ﺑا سرتیپ دوم ﺑﺎزﻧﺸﺴﺘﻪ مراد پور رﺋﯿﺲ ﮐﺎﻧﻮن ﺑﺎزﻧﺸﺴﺘﮕﺎن تهران بزرگ اﻧﺠﺎم دادﯾﻢ:

در اﺑﺘﺪا ﺑﻔﺮﻣﺎﯾﯿﺪ ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ و اقداماتی ﮐﻪ ﮐﺎﻧﻮن  تهران بزرگ در اﯾﻦ سه ﻣﺎه انجام داده اند ، ﭼﻪ ﺑﻮده است؟

با سلام و عرض ادب و احترام خدمت خانواده بزرگ پیشکسوت نیروی انتظامی، مستمری بگیران محترم و خانواده گرامی آنها، باید عرض کنم در سه ماه اول سال 1400 به واسطه مشکلاتی که با شیوع ویروس کرونا در کشور وجود داشت امکان اجرای برخی برنامه های وجود نداشت، با این وجود کانون استان تلاش کرد تا با تمرکز بر سایر برنامه ها، در مسیر ارتقای روحیه بازنشستگان و مستمری بگیران و رفع مشکلات نیازمندان تا حد امکان گام بردارد.  

از مهمترین برنامه های کانون پیشگیری از گسترش بیماری کرونا با توجه به سن بالای اعضا کانون بوده است ، لذا در همین راستا برابر هماهنگی های بعمل آمده و ابلاغیه صادره تعداد 130 نفر از اعضای کانون که دارای بیماری های زمینه ای بوده و بیشتر در معرض ابتلا به کرونا قرار داشتند را شناسایی و پس از برقراری تماس با آنان از ایشان دعوت گردید که با حضور در بهداری فاتب نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام نمایند که این امر به طور کامل محقق گردیده و مورد استقبال و خرسندی پیشکسوتان عزیز قرار گرفته است.

در موضوع ﺧﺪﻣﺎت رﻓﺎﻫﯽ و ﻣﻌﯿﺸﺘﯽ ﭼﻪ اﻗﺪاﻣﺎﺗﯽ در اﯾﻦ سه ﻣﺎه اﻧﺠﺎم ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ؟

یکی از ماموریت های کانون حمایت از اعضای نیازمند است ؛ در این خصوص پرونده 12 بازنشسته و مستمری بگیر در کمیسیون معسرین مطرح شد و منجر به پرداخت کمک هزینه درمانی و وامهای بلند مدت به تعداد قابل توجهی از پرونده های مطروحه گردید.

توزیع 100 بسته حمایتی (سبدکالا) از طریق تهران بزرگ به بازنشستگان و مستمری بگیران نیازمند شناسایی شده یکی دیگر از اقدامات کانون تهران بزرگ به منظور ارتقای سطح معیشت این عزیزان درماه مبارک رمضان بود ، همچنین در ادامه نیز مجموعا 110 مورد رسید موقت سلاح شکاری تحویل اعضای متقاضی که پرونده آنان تکمیل گردیده بود ، شد.

پرداخت کمک هزینه 1 میلیون و 500 هزار ریالی از طریق شارژ حکمت کارتهای اعضای محترم و پرداخت 200 میلیون ریال کمک و مساعدت بلاعوض تامین شده از طریق سردار فرماندهی محترم تهران بزرگ به اعضای نیازمند شناسایی شده ، ایجاد دفاتر نمایندگی کانون در بیمارستان های ولیعصر(عج) و امام سجاد(ع) ناجا به منظور پیگیری و رسیدگی به امور اعضای کانون که به این بیمارستان ها مراجعه مینمایند و نیز معرفی 35نفر از اعضای متقاضی ثبت نام مسکن به معاونت نیروی انسانی فاتب از دیگر فعالیت های حوزه رفاهی و معیشتی کانون تهران بزرگ در این دوره سه ماهه بوده است.

در زمینه امور فرهنگی و اجتماعی چه اقداماتی در این سه ماه انجام گرفته است؟

در مبحث امور فرهنگی و اجتماعی بدلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از زمینه های فعالیت این حوزه متوقف میباشد اما واریز جوایز 59 برنده عضو کانون تهران بزرگ (24 نفر در نوبت فروردین و 35 نفر در نوبت اردیبهشت) که در مسابقه ما کنارتان هستیم شرکت نموده بودند، مشارکت در جلسه قرارگاه تابان و حضور در جلسه ی بسیج پیشکسوتان در محل سپاه تهران از جمله اقدامات مهم این حوزه در سه ماه اخیر بوده است.

شایان ذکر است که جهت همدلی با خانواده اعضای متوفی ، تکریم درگذشتگان همواره صورت پذیرفته تا موجب تسلی خاطر این عزیزان فراهم گردد.

 در موضوع ﺧﺪﻣﺎت ﻣﺸﺎوره ﺣﻘﻮﻗﯽ و ﻣﻌﺎﺿﺪت ﻗﻀﺎﯾﯽ، ﭼﻪ اﻗﺪاﻣﺎﺗﯽ در اﯾﻦ دوره اﻧﺠﺎم ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ؟

همانطور که می دانید کانون بازنشستگان ناجا حمایت از کلیه حقوق قانونی بازنشستگان و مستمری‌بگیران عضو در چارچوب اساسنامه را بر عهده دارد و بدین منظور معاونت حقوقی و معاضدت قضایی در کانون سازماندهی شده و در این رهگذر با برنامه‌ریزی دقیق و فراهم آوردن ساز و کار لازم مصمم به مشاوره حقوقی و ارائه خدمات قضائی رایگان(تنظیم اظهار‌نامه، شکوائیه، دادخواست‌های حقوقی اعم از بدوی، تجدید نظر و تسری آن به اعاده دادرسی، فرجام‌خواهی و ... در دیوان عالی کشور) بوده و هستیم. بدین منظور وکلای همکار(بازنشسته) و فرزندان وکیل آنها در استان شناسایی و نسبت به مشاوره حقوقی و ارائه خدمات حقوقی و معاضدت قضائی بدون اخذ وجهی از اعضای کانون خدمات رایگان به این عزیزان ارائه می گردد.

در این خصوص بالغ بر 260 مورد درخواست شامل 197 مورد درخواست مشاوره حقوقی و 63 مورد درخواست خدمات حقوقی برای اعضاء وابسته و خانواده های محترم مستمری بگیران انجام شد که مورد رضایت این عزیزان نیز قرار گرفت.

اﮔﺮ اﻣﮑﺎن دارد ﮔﺰارﺷﯽ در ﺣﻮزه ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳـﺎزي و اراﺋﻪ وام ﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ اﻋﻢ از ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳـﺎزي، ﺣﺒﯿﺐ ﺑﻦ ﻣﻈﺎﻫﺮ، ﮐﺮﯾﻢ اﻫﻞ ﺑﯿﺖ (ع) و اراﺋﻪ دﻫﯿﺪ؟

در طول این دوره 2 میلیارد و 100 میلیون ریال وام پرداخت گردیده که شامل 6 فقره وام 500 میلیون ریالی جعاله ، 3 فقره وام 100 میلیون ریالی و 5 فقره وام 60 میلیون ریالی قرض الحسنه بوده است.

در خصوص صندوق کریم اهل بیت (ع) نیز 77 میلیون ریال کمک بلاعوض و 165 میلیون ریال وام قرض الحسنه از این صندوق پرداخت گردیده است.

در ﻃﻮل این سه ﻣﺎه ﻣﺴــﺌﻮﻻن ﮐﺎﻧﻮن تهران بزرگ ﺟﻠﺴــﺎت ﻣﺘﻌﺪدي ﺑﺎ ﻣﻌﺎوﻧﺎن ﻓﺮﻣﺎﻧﺪه اﻧﺘﻈﺎﻣﯽ، روﺳﺎي ﮐﺎﻧﻮن ﻫﺎ، روﺳﺎي ﺳﺎﺑﺎ،  ﺳﺎﺗﺎ،  ﻣﺴﺌﻮﻻن ﺣﻮزه ﺷﻬﺮي و اﻧﺠﺎم ﻣﯽ دﻫﻨﺪ. در اﯾﻦ سه ﻣﺎه ﭼﻪ ﺟﻠﺴﺎت ﻣﻬﻤﯽ داﺷﺘﯿﺪ؟

کانون استان و دفاتر نمایندگی  به منظور حمایت از اعضا، همواره در تعامل با مسئولان هستند. در طول سه ماه گذشته نیز جلسات متعددی در این خصوص برگزار شد که از آن جمله می توان به شرکت درجلسات متعدد شورای کانونها، شورای بازنشستگی نیروهای مسلح استان، شور فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و چندین جلسه با نمایندگان محترم مجمع کانون تهران ونیز جلسات مهمی با اعضای هیأت مدیره کانون ناجا اشاره کرد.

عملکرد سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ کانون تهران بزرگ

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها