۲۷۵۴
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
تعداد بازدید: ۳۳۹
به منظور اطلاع شما عزیزان با مجموعه برنامه ها، خدمات و اقداماتی که در سه ماه اخیر از سوي کانون بازنشستگان استان ایلام انجام گرفته است، گفت و گویی با سرهنگ بازنشسته علی بیگ زاد رئیس کانون بازنشستگان استان انجام دادیم:

کانون بازنشستگان ناجا به عنوان حامیان اصلی بازنشستگان، مستمري بگیران و خانواده محترم آنها همواره تلاش دارند تا با بهره گیري از توان کانون هاي استان ها و دفاتر نمایندگی شهرستانها، در مسیر رفع نیازها و مشکلات معیشتی و رفاهی و ارتقاي کیفیت زندگی آنها گام بردارند.

به منظور اطلاع شما عزیزان با مجموعه برنامه ها، خدمات و اقداماتی که در سه ماه اخیر از سوي کانون بازنشستگان استان ایلام انجام گرفته است، گفت و گویی با سرهنگ بازنشسته علی بیگ زاد رئیس کانون بازنشستگان استان انجام دادیم:

 

 در ابتدا بفرمایید مهمترین برنامه هایی که کانون استان در این سه ماه داشتند، چه بود؟

ضمن عرض سلام، ادب و احترام خدمت تمامی بازنشستگان، مستمری بگیران و وظیفه بگیران محترم، در رابطه با برنامه های کانون در این فصل با توجه به ادامه روند انتشار و سرایت بیماری کرونا متاسفانه همانند سال گذشته اجرای برنامه های انس و الفت ، دیدار و سرکشی، گلگشت، استفاده از اماکن رفاهی و ... که به صورت جمعی برگزار می شده اند منتفی شده اما با این وضعیت خدمت رسانی به جامعه پیشکسوتان متوقف نشده و خدماتی به این عزیزان در قالب وام، کمک و مساعدت بلاعوض، توزیع بسته های حمایتی، پشتیبانی قضایی، پیگیری مسائل و مشکلات، معرفی به سازمان ها و ادارات دولتی، پاسخ به سوالات و خواسته های همکاران بصورت حضوری و تلفنی و ... صورت گرفته است.

 

 در بحث خدمات رفاهی و معیشتی چه اقداماتی در این سه ماه انجام گرفته است؟

هماهنگی با بهداری انتظامی استان و تزریق واکسن کرونا به تعداد 33 نفر از همکاران بازنشسته بالای 60سال، توزیع تعداد 60 بسته معیشتی با مراجعه حضوری به درب منازل در بین اعضا وابسته واجد شرایط، پرداخت مبلغ 26 میلیون ريال کمک بلاعوض از صندوق کریم اهل بیت (ع) به تعداد 5نفر از اعضاء نیازمند، پرداخت مبلغ 14 میلیون ريال کمک بلاعوض از طریق فرماندهی انتظامی استان به تعداد 5نفر از اعضاء وابسته نیازمند، صدور کارت عضویت برای تعداد 19 نفر از اعضای وابسته، دیدار و سرکشی با  2نفر از اعضا وابسته از طریق ساتا و پرداخت مبلغ 11 میلیون ريال به آنان،صدور معرفی نامه به سازمان ها و ادارات دولتی به تعداد 21 مورد، پاسخگویی به مراجعات حضوری و تلفنی اعضا وابسته به تعداد 443 مورد، برگزاری دو مرحله مسابقه فرهنگی و اهداء مبلغ 10 میلیون ريال به تعداد 5نفر از برندگان، دیدار و سرکشی از یک نفر بازنشسته و پرداخت مبلغ 10 میلیون ريال، بررسی وضعیت تعداد 38 نفر از معسرین و تصویب ادامه کمک به آنها در سال جاری و پیشنهاد افزایش کمک هزینه آنها از جمله برنامه های معیشتی و رفاهی است.

 

 در بحث خدمات مشاوره حقوقی و معاضدت قضایی، چه اقداماتی در این سه ماه انجام گرفته است؟

انجام مشاوره روانشناسی به تعداد 46 نفر و انجام مشاوره و معاضدت قضایی به تعداد 5 نفر از جمله برنامه های مشاوره ای کانون بوده است.

 

 اگر امکان دارد گزارشی در حوزه توانمندسازي و ارائه وام هاي مختلف اعم از توانمندسازي، حبیب بن مظاهر، کریم اهل بیت (ع) و ... ارائه دهید؟

در این خصوص می توان به پرداخت وام پس انداز حبیب ابن مظاهر به مبلغ 700 میلیون ريال به تعداد 14 نفر از اعضاء، پرداخت وام بدون بهره از محل صندوق خیریه کریم اهل بیت (ع) به مبلغ 100میلیون ريال به دونفر از اعضای وابسته اشاره کرد.

 

 یکی از اقدامات مهم کانون در حوزه معیشتی و رفاهی انعقاد قرارداد و تفاهم نامه با شرکت هاي و موسسات مختلف است. در این سه ماه چه برنامه هایی در این حوزه داشتید؟

با توجه به شیوع بیماری کرونا و تاثیر منفی آن بر درآمد شرکت ها و موسسات رایزنی هایی صورت گرفته که در صورت فراهم شدن شرایط اطلاع رسانی لازم به اعضای وابسته صورت خواهد گرفت.

 

 در بحث اشتغالزایی فرزندان پیشکسوتان چه اقداماتی در این سه ماه صورت گرفته است؟

در این رابطه با توجه به فراخوان استخدام از سوی ناجا و سایر یگان های نیروهای مسلح اطلاع رسانی لازم به جامعه هدف صورت گرفته که در این زمینه تعدادی از فرزندان اعضاء وابسته که تمایل به استخدام در نیروهای مسلح داشته اند به واحد های گزینش و استخدام معرفی شدند.

 

 در طول سه ماه مسئولان کانون استان جلسات متعددي با معاونان فرمانده انتظامی، روساي کانون ها، روساي سابا، ساتا، مسئولان حوزه شهري و ... انجام می دهند. در این سه ماه چه جلسات مهمی داشتید؟

شرکت رئیس کانون در همایش سراسری روسای کانون های بازنشستگان ناجا در تهران، برگزاری جلسات شورای هماهنگی روسای کانون های نیروهای مسلح استان، برگزاری جلسه با فرماندهی انتظامی استان و هیأت رئیسه انتظامی، برگزاری جلسه قرارگاه تابان، برگزاری جلسه با رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان ایلام، برگزاری جلسه با مسئول بنیاد برکت در استان ایلام، برگزاری جلسه کمیسیون معسرین در اداره کل تأمین اجتماعی نیروهای مسلح استان ایلام، برگزاری جلسه با سرپرستی بانک سپه شعب استان ایلام، ملاقات با دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان استان در مجلس در تشریف فرمائی به استان ایلام، شرکت در جلسات روسای کانون های نیروهای مسلح در خصوص تشکیل هیات مدیره سهام عدالت، حضور در جلسه فروشگاه اتکا استان، شرکت در جلسه روسای کانون ها با رئیس امور مالیاتی و حراست امور مالیاتی ایلام از جمله این اقدامات بود.

 

 در پایان ضمن تشکر، در خصوص برنامه هاي سه ماه آتی کانون نیز توضیحاتی ارائه دهید.

تعامل و رایزنی با سرپرستی بانک سپه در جهت اعطای وام کم بهره به اعضای وابسته ناجا، پیگیری مسائل و مشکلات و خواسته های اعضاء وابسته از سازمان ها ، ادارات و مبادی مربوطه، برگزاری جلسات با فرماندهی انتظامی استان و اعضاء هیات رئیسه در خصوص حل مشکلات و رسیدگی تقاضا و خواسته های اعضا، پرداخت وام ضروری ، اشتغال و کمک بلاعوض به اعضاء وابسته در صورت تأمین اعتبار، برگزاری مسابقه فرهنگی، ارائه خدمات مشاوره و معاضدت قضایی به اعضا از جمله اقداماتی است که در حال پیگیری هستیم.

 

گزارش عملکرد سه ماهه اول سال 1400 کانون استان ایلام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها