۲۶۸
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
تعداد بازدید: ۳۳۰۱
رئیس کانون استان خراسان رضوی از واگذاری یک ساختمان دو طبقه برای کانون، برگزاری اردوی یک روزه برای 4 هزار و 947نفر و اشتغالزایی برای 102نفر از بازنشستگان و فرزندان آنها به عنوان مهمترین اقدامات سال 98 خبر داد.

سرهنگ بازنشسته واعظی مقدم در تشریح برنامه سال 98 کانون استان، گفت: اتفاق بسیار مهمی که در سال 98 رخ داد واگذاری یک باب ساختمان دو طبقه در بهترین منطقه شهر مشهد به متراژ 464متر به کانون استان توسط سردار تقوی فرمانده انتظامی استان و واگذاری دو اتاق جهت استقرار دفتر نمایندگی کانون خواف بود.

وی افزود: در بحث دیدار با بازنشستگان و مستمری بگیران نیز، برنامه دیدار از اعضای بازنشسته یکی از اولویت‌های کانون در سال 98 بود و در این خصوص 728بازنشسته در منزل و 55 بازنشسته در بیمارستان عیادت و دلجوئی به عمل آمد.

وی تجلیل از بازنشستگان و خانواده محترم آنها را از دیگر برنامه‌های کانون عنوان کرد و گفت: در سال 98، 20 بازنشسته شاخص و 5 بازنشسته و فرزند بازنشسته نخبه تقدیر شد، ضمن آنکه 2 نفر بازنشسته نیز به عنوان نویسنده و مؤلف در استان شناسایی شد و در مراسم ضیافت پاداش کانون ناجا به آنها اهدا شد.

تشریح اقدامات کانون بازنشستگان استان خراسان رضوی در سال 98

سرهنگ واعظی مقدم با اشاره به اختصاص دو سهمیه حج برای بازنشستگان استان از طریق ساتا، گفت: از تعداد 17 نفر از اعضای بازنشسته که از طریق حج اوقاف به حج مشرف شده بودند دیدار ودلجویی بعمل آمد وهدایایی به رسم یادبود به آنها تقدیم شد.

وی اضافه کرد: بحث اشتغالزایی بازنشستگان و فرزندان آنها از دیگر دغدغه‌های خانواده ها در سال 98 بود که در این خصوص ضمن اشتغالزایی برای تعداد 57 نفر بازنشسته و 45 نفر فرزند بازنشسته در شرکت‌های انتظام و رهگشا، به 17نفر از فرزندان بازنشسته نیز وام خوداشتغالی پرداخت شد.

رئیس کانون استان خراسان رضوی ارتقای روحیه بازنشستگان و مستمری بگیران را از دیگر اقدامات مهم کانون در سال 98 عنوان کرد و تصریح کرد: برگزاری اردوی یکروزه و ضیافت با حضور 4هزار و 947 بازنشسته، مستمری بگیر و خانواده محترم آنها و صدور حواله زیارتی و سیاحتی برای 582 بازنشسته از جمله برنامه‌های ما در این حوزه بود.

تشریح اقدامات کانون بازنشستگان استان خراسان رضوی در سال 98

وی خاطرنشان کرد: در بحث اعطای وام نیز، در طول این مدت، 543نفر بازنشسته جهت دریافت وام توانمندسازی،120نفر بازنشسته بالغ بر 500 میلیون ریال کمک بلاعوض، 133نفر بازنشسته بالغ بر یک میلیارد و 960 میلیون ریال وام از طریق موسسه کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) دریافت کردند. ضمن آنکه پرونده 118 بازنشسته و مستمری بگیر معسر در کمیسون حمایتی مطرح که به مبلغ 4میلیارد و 467 میلیون و 500هزار کمک بلاعوض به آنان پرداخت شد.

وی در خصوص مشاوره حقوقی و معاضدت قضایی نیز از جذب 33وکیل همکار  و ارائه خدمات به 47 بازنشسته، مستمری بگیر و خانواده‌های آنها خبر داد.

از دیگر برنامه‌های این کانون، حضور در اتاق فکر فرماندهی انتظامی استان، شهرستان ها و پلیس‌های تخصصی و شور عمومی استان، دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فصول مختلف سال و پیگیری تصویب لایحه مدیریت خدمات کشوری با اصلاحات مربوطه، شرکت در مراسم تشییع، تدفین، ترحیم و چهلم 100 نفر از متوفیان و نصب بنر و اهدا لوح تسلیت کانون ناجا، عقد تفاهم نامه با 2 فروشگاه مطرح جهت تهیه لوازم خانگی با تخفیف ویژه برای بازنشستگان، همکاری جهت استفاده از  استخر فرماندهی انتظامی استان در هفته دو روز به صورت رایگان و یا نیم بها، بوده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها