۲۶۳
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
تعداد بازدید: ۹۶۳
رئیس کانون بازنشستگان استان خراسان جنوبی در تشریح اقدامات سال 98 آن کانون، از دیدار با 176 بازنشسته و مستمری بگیر و برقراری کمک هزینه حق نگهداری پیشکسوتان زمین گیر برای 51 نفر خبر داد.

آقای محمد علی صادقی گفت: در سال 98 به منظور ارتقای روحیه پیشکسوتان با همکاری فرماندهی انتظامی استان و سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح استان، از تعداد 176 نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران در منزل آنان دیدار به عمل آمد. این برنامه با هماهنگی کانون استان، از طریق کانون، ساتا و فرماندهی انتظامی استان اجرا شد.

وی با اشاره به عیادت از 24 پیشکسوتان بیمار، گفت: در سال گذشته به منظور پیگیری و بررسی مشکلات پیشکسوتان استان، دیدارهای متعددی با فرمانده انتظامی استان و سایر معاونین فرماندهی انتظامی استان، مدیرکل و مسئولین سازمان تامین اجتماعی استان، انجام شده است.

رئیس کانون بازنشستگان استان خراسان جنوبی اضافه کرد: به منظور ارتقای روحیه بازنشستگان، مراسم‌های مختلفی در قالب ضیافت، اردوی یکروزه و محفل انس و الفت با دعوت از 578 نفر از پیشکسوتان استان به اجرا درآمد.

وی از تکریم 64 خانواده درگذشتگان ناجا و شرکت در مراسم ترحیم و تشییع پیشکسوتان درگذشته خبر داد و گفت:  با پیگیری‌های به عمل آمده، برای 51 بازنشسته زمین گیر، کمک هزینه حق نگهداری پیشکسوتان زمین گیر و برای 45 بازنشسته کمک هزینه حق نگهداری سابا برقرار شد.

صادقی در خصوص میزان اعتبارات اتخاذ داده شده برای پیشکسوتان ناجا در قالب وام‌های تعریف شده نیز گفت: سال گذشته 80 نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران وام قرض الحسنه توانمندسازی، 16 وام اشتغالزایی فرزندان، 2 وام قرض الحسنه موسسه امام حسن مجتبی (ع) اعطا شد. ضمن آنکه از محل صندوق موسسه خیریه امام حسن مجتی (ع) به 2 بازنشسته نیازمند کمک بلاعوض تعلق گرفت.

وی از ارائه مشاوره حقوقی و معاضدت قضایی برای 16 نفر از پیشکسوتان متقاضی به صورت رایگان خبر داد و گفت: در طول این مدت 307 بازنشسته و خانواده ایشان از مشاوره خانوادگی رایگان معاونت اجتماعی بهره مند شدند.

حضور 270 پیشکسوت در برنامه پیاده روی و کوهپیمایی خانوادگی، اعزام 115 پیشکسوت و خانواده آنان، طی سه مرحله، در قالب کاروان زیارتی، به عتبات عالیات، تخفیف بلیت استخر و سینما طی قرارداد منعقده با سینما و استخر‌های سطح استان، با تخفیف ویژه بالای 50% و اعطای سبد کالای نوروزی در قالب کارت اعتباری خرید اتکا به مبلغ 1,500,000 ریال از دیگر اقدامات کانون استان خراسان جنوبی در سال گذشته بوده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها
نشریات
+ آرشیو