۲۵۲
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
تعداد بازدید: ۱۱۱۷
بازنشسته ستوان سوم جانباز آقای ولی الله اردشیر که با مدرک سیکل بازنشسته شد حالا از پایان نامه دکتری دفاع می کند.

 

شاید بارها این جمله را شنیده باشید که «برای موفقیت» هیچ موقع دیر نیست و هرکس میتواند با کمی تلاش و جدیت در هر برهه زمانی آرزوهای خود را دست یافتنی کند.
بازنشسته ستوان سوم جانباز آقای ولی الله اردشیر از آن دست افراد است که در عمل ثابت کرد خواستن توانست است. پیشکسوتی که با پایان دوران خدمت و نیل به بازنشستگی، به خاطر عشق به نویسندگی تحصیلاتش را آغاز کرد و این روزها در حال ارائه پایان نامه دکتر است. فرصتی پیش آمد تا گفت و گویی با این پیشکسوت پرتلاش ناجا انجام دهیم.


خودتان را برای خوانندگان ما معرفی کنید؟
ولی اله اردشیر متولد 1339 از گرگان هستم. در سال 1356با مدرک سیکل به استخدام شهربانی سابق درآمدم. پایان دوره آموزش نظامیام با شروع خدمت در انقلاب اسلامی همراه بود و این سعادت نصیبم شد تا خدمتم را در این برهه حساس آغاز کنم. با شروع جنگ تحمیلی علی رغم اینکه در شهربانی خدمت میکردم، عضو بسیج شدم و از آن طریق بارها به جبهههای مختلف دفاع مقدس اعزام شدم. در طول عملیاتهای مختلفی که در جبهه ها بودم چندین مرتبه در سوسنگرد، آبادان، خرمشهر، کرخه و عملیات مرصاد مجروح شدم. هم اکنون نیز از ناحیه زانو و صورت و شکم جانباز هستم و یک کلیه خود را از دست داده ام.
این جراحات باعث شد تا امکان ادامه خدمت را از سال 1370 نداشته باشم و در 9 خرداد همان سال با حدود14 سال خدمت به خاطر جراحات ناشی از جنگ به بازنشستگی رسیدم.


دوران بازنشستگی پر از موفقیتی داشتید. بفرمایید چه شد که مسیر زندگی تان پس از پایان خدمت تغییر کرد؟
من همواره به تحصیل علاقه داشتم اما برهه زندگی ام به نحوی رقم خورده بود که هیچ موقع امکان ادامه تحصیل برایم فراهم نشد. به ویژه بعد از حضور در شهربانی که مدام در جبهه و درگیر مشکلات جراحات ناشی از جنگ بودم. با این وجود هرگز ادامه تحصیل از ذهنم خارج نمی شد. به ویژه آنکه علاقه شدیدی به نویسندگی و پژوهش داشتم. پس از بازنشستگی این فرصت فراهم بود که به آرزوی دیرینه ام دست پیدا کنم به همین دلیل با تشویق خانواده و به ویژه همسرم تحصیلاتم را آغاز کردم.
پس از گرفتن دیپلم وارد دانشگاه شدم. مدرک کارشناسی خود را در رشته علوم سیاسی دریافت کردم و سپس در مقطع فوق لیسانس ادامه تحصیل داده و در رشته حقوق عمومی فارغ التحصیل شدم.
عشق و علاقه زیاد باعث شد تا به کارشناسی ارشد هم اکتفا نکنم لذا برای تحصیل در مقطع دکترا شرکت کردم به لطف خدا مجددا پذیرفته شدم و در حال حاضر در حال ارائه پایان نامه هستم.


علاقه مندی به نویسندگی برای کسی که در مقطع سوم راهنمایی تحصیلات دارد شاید برای بسیاری دور از ذهن باشد، این علاقه مندی از کجا نشات گرفت؟
انگیزه من برای نویسندگی از زمانی آغاز شد یکی از اقوام من که خلبان بود در یکی از ماموریت هایش در جبهه به شهادت رسید. من با ایشان دوستی عمیقی داشتم و خاطرات زیادی هم به واسطه آن برایمان اتفاق افتاده بود. در زمان خاکسپاری ایشان، تصمیم گرفتم این خاطرات را در چند صفحه بنویسم و برای اقوام قرائت کنم. تاثیر بسیاری بر افراد حاضر گذاشتم. از آن روز بعد متوجه شدم که توانایی نوشتن دارم. همچنین در مطالعه نیز توانایی خوبی داشتم و کتاب 200 صفحه را ظرف 4 ساعت مطالعه می کردم.


به جز تحصیل فعالیتی دیگر نیز دارید؟
بله.در حال حاضر هفته ای دو روز در دانشگاه قائم شهر در رشته حقوق عمومی تدریس دارم. مقالات متعددی تهیه و به ارگانهای مختلف داده ام. اخیرا پروژه تحقیقاتی به واسطه کانون گلستان از سوی عقیدتی سیاسی در خصوص روش جذب افراد دریافت و آماده کرده ام. در حوزه فضای مجازی، تکالیف زنان مسلمان بعد از جنگ و موضوع جهش تولید که آقا در اول سال فرموده اند، نیز در حال انجام تحقیقاتی هستم.


اگر در انتها توصیه به بازنشستگان ناجا دارید بفرمایید؟
توصیه من به همه بازنشستگان این است که در خانه ننشینند و فرصت خوبی برای مطالعه و تحقیق در زمان بازنشستگی فراهم است لذا برای این کار اقدام کنند.
سفارش میکنم که به دنبال علاقههای خودشان باشند از این لحظات استفاده کنند.در کتابخانه ها ثبت نام کنند، ورزش کنند و برای ارتقاء خود وقت بگذارند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها