۲۳
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
تعداد بازدید: ۲۵۶۱
درحال حاضر تهیه اقلام پزشکی مورد نیاز بیماران تحت پوشش سازمان درحین بستری، به عهده مراکز درمانی طرف قرارداد می‌باشد. با این وجود سازمان جهت تسهیل هرچه بهتر ارائه خدمات دارای حدود ۳۰ مرکز طرف قرارداد فروش تجهیزات پزشکی گران قیمت درسطح کشور بوده که بیمه شدگان جهت اطلاع از اسامی این مراکز و نحوه ارائه خدمات آنها، می‌توانند به ادارات استانی سازمان مراجعه نمایند. چنانچه بیمه شدگان به هردلیل مجبور به تهیه و پرداخت هزینه اقلام پزشکی گردند، می‌توانند جهت دریافت هزینه لوازم پزشکی مورد تعهد سازمان به شرح زیر اقدام نمایند:

نحوه دریافت هزینه لوازم پزشکی توسط بیمه شدگان ازسازمان

 

الف) نحوه اقدام (مراحل کار)

۱- تهیه فاکتور معتبر طبق بند‌های  ب و ج (به شرح زیر)

۲- تهیه سایر مدارک مورد نیاز سازمان طبق بند « د » و « ه » (به شرح زیر)
۳- مراجعه بیمه شده به یکی ازادارات استانی سازمان (یا دفاترخدمات الکترونیک) و تحویل مدارک و اخذ رسید کامپیوتری
۴- رسیدگی مدارک مربوطه و تعیین مبلغ تعهدات سازمان توسط اداره استانی سازمان
۵- واریز مبلغ سهم سازمان به حساب حقوق سرپرست بیمه شده


ب) مشخصات فاکتور معتبرخرید صادره توسط شرکت‌های تجهیزات پزشکی

۱- درج شماره ثبت شرکت فروشنده درسربرگ فاکتور

۲- درج کد اقتصادی

۳- آدرس کامل و معتبر و تلفن شرکت

۴- مهر و امضاء شرکت

۵- درج تاریخ وشماره فاکتور

۶- عدم وجودخط خوردگی در فاکتور

۷- درج کامل مشخصات کالا

۸- درج قیمت کالا به تفکیک اجزاء


ج) مشخصات فاکتور معتبرخرید صادره توسط فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی با مجوز صنف

۱- آدرس کامل و معتبر وتلفن فروشگاه کالای پزشکی

۲- مهر و امضاء فروشگاه کالای پزشکی

۳- درج تاریخ وشماره فاکتور

۴- عدم وجود خط خوردگی در فاکتور

۵- درج کامل مشخصات کالا

۶- درج قیمت کالا به تفکیک اجزاء

 

د) مدارک لازم جهت دریافت هزینه لوازم پزشکی مورد تعهد سازمان

۱- دستورخرید لوازم پزشکی توسط پزشک معالج مندرج در برگ سبز دفترچه بیمه بیمار
۲- اصل فاکتورخرید معتبر لوازم پزشکی با مهر و امضاء مرکز فروش تجهیزات پزشکی و پزشک معالج (چنانچه لوازم پزشکی توسط بیمارخریده شده باشد)
تبصره: برای لوازم پزشکی مصرف شده دراتاق عمل، مهر بیمارستان، اتاق عمل وبیهوشی نیز الزامی است.
۳- رونوشت فاکتور لوازم پزشکی تهیه شده توسط بیمارستان و برابر اصل کردن
۴- رونوشت توسط بیمارستان (چنانچه لوازم پزشکی توسط بیمارستان تهیه و در صورتحساب درج و از بیمار دریافت شده باشد)
۵- تصویر (کپی) صورتحساب بیمارستان ممهور به مهر بیمارستان
۶- تصویر (کپی) برگ شرح عمل ممهور به مهرپزشک معالج (برای لوازم پزشکی مصرف شده دراتاق عمل)

تبصره: الصاق برچسب بر روی شرح عمل برای اقلام پزشکی که توسط وزارت بهداشت الزام الصاق دارند (طبق لیست وزارت بهداشت)

۷- ارائه کارت دانشجویی معتبر جهت فرزندان ذکور با کد کفالت ۲،

۸- ارائه معرفی نامه سازمان (جهت بیمه شدگان بستری شده درمراکزدرمانی دولتی و نظامی)


ه) مدارک لازم جهت دریافت هزینه سمعک

۱- دستور خرید سمعک در برگ دفترچه درمانی توسط متخصص گوش و حلق و بینی

۲- اصل جواب نوار گوش

۳- اصل فاکتورسمعک دارای مشخصات برند، شماره سریال، مشخصات کامل فروشنده، قیمت، مهروامضاء

۴- مشخص بودن نوع دیجیتال یا آنالوگ سمعک درفاکتور

۵- همراه داشتن سمعک خریداری شده با کارت گارانتی

۶- ارایه کارت دانشجویی معتبر جهت فرزندان ذکور با کد کفالت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها