۲۱
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
تعداد بازدید: ۹۵۸
معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از حذف تبعیض فرانشیز پرداختی بین شاغلان و بازنشستگان و نیز کاهش فرانشیز درمان بازنشستگان و خانواده محترم آنها خبر داد.

کاهش فرانشیز درمان بازنشستگان و خانواده آنها

معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در راستای اجرای بند (6) قسمت (د) مصوبات جلسه پنجم (هیات عالی سیاستگذاری و هماهنگی نیروهای مسلح ) به منظور اصلاح و هدفمند نمودن فرانشیز خدمات درمانی و در راستای اجرای اهداف کلان نظام سلامت نیروهای مسلح مبنی بر بهره‌مندی و دسترس یکسان بیمه شدگان نیروهای مسلح به خدمات بهداشتی و درمانی در مراکز نظامی و تکریم شایسته کارکنان، بازنشستگان و خانواده های ایشان و جلوگیری از تبعیض در برخورداری از امکانات و ظرفیت های بهداشتی درمانی، طرح ساماندهی دریافت فرانشیز در مراکز درمانی نیروهای مسلح را ابلاغ کرد.

براساس این طرح فرانشیز پرداختی توسط بیمه شدگان نیروهای مسلح در کلیه مراکز درمانی نظامی و بین شاغلین و بازنشستگان نیروهای مسلح و خانواده محترم آنها یکسان گردیده و میزان پرداختی برای ویزیت پزشک 10 درصد و برای دارو 15درصد اعلام شد.

همچنین کارکنان، بازنشستگان و خانواده محترم آنها در صورت بستری شدن در مراکز درمانی نظامی هیچگونه فرانشیزی پرداخت نمی کنند و فرانشیر مربوط به خدمات سرپایی، آزمایشگاه، تصویربرداری و فیزیوتراپی و مراکز درمانی مطابق روال قبلی خود اقدام خواهد بود.

در ابلاغیه مذکور تصریح شده است در خصوص مناطقی که خدمات درمانی مورد نیاز در مراکز درمانی نظامی وجود نداشته باشد، نیز سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح موظف است پشتیبانی و حمایت های لازم را برای ارائه خدمات به بیمه شدگان نیروهای مسلح همانند خدمات در سایر شهرها به عمل آورد.

لازم به ذکر است پیش از اجرای این طرح فرانشیز پرداختی توسط بیمه شدگان بازنشسته و خانواده محترم آنها برای ویزیت و دارو 30 درصد ارزش خدمت بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها