۲۰۴۸
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
تعداد بازدید: ۷۲۹
دیدار و سرکشی از 260 بازنشسته و مستمری بگیر، ارائه خدمات مشاوره حقوقی و معاضدت قضایی به 51 نفر، تشکیل پرونده وام اشتغالزایی برای 57 متقاضی و اعطای کمک بلاعوض به 11 بازنشسته نیازمند از مهمتریسن اقدامات کانون استان همدان در سال 99 است.

 

گزارش عملکرد کانون استان همدان در سال 1399

کانون بازنشستگان ناجا به عنوان حامیان اصلی بازنشستگان و مستمری بگیران و خانواده  آنها همواره تلاش دارند تا با بهره گیری از توان کانون های استان و دفاتر نمایندگی شهرستانها، در مسیر رفع نیازها و مشکلات معیشتی و رفاهی و ارتقای کیفیت زندگی آنها گام بردارد.

بمنظور اطلاع شما عزیزان با مجموعه برنامه، خدمات و اقداماتی که در سال1399 از سوی کانون بازنشستگان استان همدان انجام گرفته است، گفت و گویی با سرهنگ پاسدار بازنشسته ابراهیم سعیدی رئیس کانون بازنشستگان استان همدان انجام دادیم:

 

در ابتدا بفرمائید مهمترین برنامه هایی که کانون استان همدان در سالجاری چه بود؟

از مهمترین برنامه های صورت گرفته در سال 99 می توان به دیدار و سرکشی با همکاری مسئولان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و فرمانده انتظامی استان، دعوت از آنان در مناسبتهای مختلف، تشکیل جلسه با فرمانده  انتظامی استان و معاونین ایشان، روسای کانونهای بازنشستگی و اداره کل تامین اجتماعی نیروهای مسلح و همچنین بیمه کوثر برای پیگیری مسائل بازنشستگاناشاره کرد.

 

در بحث خدمات رفاهی و معیشتی چه اقداماتی در سالجاری انجام گرفته است؟

باتوجه به شیوع ویروس کرونا انجام اقدامات میدانی که درخور بازنشستگان باشد به حداقل رسید و برای بازنشستگانی که از جانبازی برخوردار بودند به تعداد 184 نفر برای هرکدام یک بسته محلول ضدعفونی کننده و ماسک تحویل گردید و دیدار و سرکشی بصورت تلفیقی از تعدادی از اعضا در سطح استان بعمل آمده است.همچنین در طول سال با همکاری فرماندهی  انتظامی استان و ساتا از تعداد 260 نفر دیدار و سرکشی بعمل آمد و هدیه ای نقدی و بسته بهداشتی تحویل گردید.

 

در بحث خدمات مشاوره حقوقی و معاضدت قضایی،چه اقداماتی در سالجاری انجام گرفته است؟

 این کانون و دفاتر نمایندگی شهرستانها با تعداد 8 نفر از وکلای مجرب که اکثراً همکار بازنشسته و یا فرزندان آنها می باشند اقدام به عقد قرارداد کرده که هریک از بازنشستگان، مستمری بگیران و وظیفه بگیران در صورت مراجعه می توانند از خدمات مشاوره ای رایگان بهره بگیرد.

در سال 99، 51 نفر از خدمات مشاوره حقوقی و معاضدت قضایی برخوردار شدند.

 

 اگر امکان دارد گزارشی از حوزه توانمندسازی و ارائه وام های مختلف اعم از توانمندسازی،حبیب ابن مظاهر، کریم اهل بیت(ع) و ... ارائه دهید؟

اقدامات موثری در این حوزه انجام گرفت که از جمله آنها می توان به اعطای وام ضروری به  24 نفر از طریق موسسه حبیب ابن مظاهر ، اعطای کمک بلاعوض به 11 بازنشسته نیازمند به مبلغ 23 میلیون و 500هزار ریال از طریق صندوق کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع)، اعطای وام قرض الحسنه کوتاه مدت به مبلغ یک میلیارد و 600میلیون ریال برای 28 نفر و اعطای وام قرض الحسنه 200 میلیون ریالی برای 83 نفر اشاره کرد.

 

 در بحث اشتغالزایی فرزندان پیشکسوتان چه اقداماتی در سال 99 چه اقداماتی صورت گرفته است؟

 یکی از عمده مشکلات بازنشستگان، بیکاری فرزندان آنها می باشد که به طرق مختلف پیگیری و به مسئولینمنعکس شده است. در این راستا برای 57 نفر از متقاضیان وام اشتغالزایی و کارآفرینی پرونده تشکیل و از 100تا 500 میلیون ریال  وام پرداخت شد. 16 پرونده دیگر نیز در این زمینه تحت اقدام می باشد.

 

در ﻃﻮل سال ﻣﺴــﺌﻮﻻن ﮐﺎﻧﻮن تهران بزرگ ﺟﻠﺴــﺎت ﻣﺘﻌﺪدي ﺑﺎ ﻣﻌﺎوﻧﺎن ﻓﺮﻣﺎﻧﺪه اﻧﺘﻈﺎﻣﯽ، روﺳﺎي ﮐﺎﻧﻮن ﻫﺎ، روﺳﺎي ﺳﺎﺑﺎ، ﺳﺎﺗﺎ، ﻣﺴﺌﻮﻻن ﺣﻮزه ﺷﻬﺮي و اﻧﺠﺎم ﻣﯽ دﻫﻨﺪ. در اﯾﻦ مدت ﭼﻪ ﺟﻠﺴﺎت ﻣﻬﻤﯽ داﺷﺘﯿﺪ؟

از جمله مهمترین جلساتی که در سال 99 به منظور حمایت از بازنشستگان و خانواده آنها انجام گرفت می توان به برگزاری جلسات مختلف با فرمانده انتظامی استان و معاونین ایشان در قالب قرارگاه تابان برای بررسی مشکلات بازنشستگان و خدمات دهی بهتر به این عزیزان، برگزاری جلسه با تامین اجتماعی نیروهای مسلح، برگزاری جلسات مختلف با روسای کانونهای بازنشستگی نیروهای مسلح و ... اشاره کرد.

 

 در پایان ضمن تشکر، درخصوص برنامه های سال آتی کانون نیز توضیحاتی ارائه دهید؟

 اگر بخواست خدا این روند ویروس کرونا ریشه کن شود و فرصت اجازه دهد با دعوت از پیشکسوتان فعال و صاحبنظر بالاخص با حضور نماینده  مجمع بازنشستگان استان جناب سرهنگ جانباز احمد عباسی که اخیراً این مسئولیت نمایندگی را عهده دار شده اند که فرد خوشفکر، مدبر، دلسوز و آگاه به مسائل برای حل مشکلات می باشد و مواردی که مرتبط باشد در این نشست با درنظر گرفتن پتانسیلهای استانی تشکیل و پیگیری های لازم صورت خواهد گرفت.

برنامه ریزی برای:

1-برای شناسایی و جذب وابستگان بعنوان پلیس افتخاری جهت فعالیت در عرصه مشاوره و امور حقوقی، ستادی اداری و دستیار مشاور، صنعتی، اجتماعی، بهداشت و درمان، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی، مهندسی رزمی و خدمات ترابری هریک به تناسب توانایی و تجربه و توان جسمی و فکری شناسایی و در گروههای مختلف به تعداد62 نفر شناسایی به امور بازنشستگان فرماندهی انتظامی استان معرفی گردیدند تا در قالب کارگروه و  پس از دسته بندی باشاغلین بامحوریت این کانون از تجارب آنان استفاده در دستگاههای کشوری و ناجا به عمل آید.

2- دیدار و سرکشی

3-برگزاری اردوهای تفریحی

4-دعوت به ضیافت

5- عیادت از آن تعداد بازنشستگانی که به علت کهولت سنی و یا بیماری در منزل یا بیمارستان بستری می ­باشند.

گزارش عملکرد کانون استان همدان در سال 1399

گزارش عملکرد کانون استان همدان در سال 1399

گزارش عملکرد کانون استان همدان در سال 1399

گزارش عملکرد کانون استان همدان در سال 1399

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها