۱۹۷۳
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
تعداد بازدید: ۹۷۷
در گفت و گو با سرهنگ دوم بازنشسته غلامعلي شيبک تشریح شد:
به منظور اطلاع شما عزيزان با مجموعه برنامه‌ها، خدمات و اقداماتي که در يک ساله اخير از سوي کانون بازنشستگان استان سيستان و بلوچستان انجام گرفته است، گفتگويي با سرهنگ دوم بازنشسته غلامعلي شيبک (رئيس کانون بازنشستگان استان) انجام داده‌ايم:

کانون بازنشستگان ناجا به عنوان حامي اصلي بازنشستگان، مستمري بگيران، وظيفه بگيران و خانواده محترم آنها همواره تلاش دارد تا با بهره گيري از توان کانون استان و دفاتر نمايندگي شهرستان ها در مسير رفع نيازها و مشکلات معيشتي و رفاهي و ارتقاي کيفيت زندگي آنها گام بردارد.
به منظور اطلاع شما عزيزان با مجموعه برنامه‌ها، خدمات و اقداماتي که در يک ساله اخير از سوي کانون بازنشستگان استان سيستان و بلوچستان انجام گرفته است، گفتگويي با سرهنگ دوم بازنشسته غلامعلي شيبک (رئيس کانون بازنشستگان استان) انجام داده‌ايم:

گزارش عملکرد سال 1399 کانون بازنشستگان استان سیستان و بلوچستان


ابتدا بفرمائيد مهمترين برنامه هايي که کانون استان در سال 99 در بحث خدمات رفاهي و معيشتي داشتند، چه بود؟
در بحث خدمات رفاهي و معيشتي و به جهت کمک به افراد نيازمند و معسر تحت پوشش، پس از شناسايي افراد واجد شرايط، پرونده 45 نفر در کميسيون مطرح شد و در نهایت با بررسي محتويات پرونده ها براي 21 نفر از 2 تا 5 ميليون ريال به صورت ماهیانه بر اساس مشکلات آنان تصميم گيري شد.
2 نفر از پيشکسوتان بازنشسته نيازمند نيز که از قبل هرکدام 2ميليون ريال کمک بلاعوض ماهیانه دريافت مي کردند و اين مبلغ رافع مشکل آنان نبوده قرار شد در پايان سال طي ليستي به سازمان تأمين اجتماعي نيروهاي مسلح استان ارسال تا نسبت به افزايش مبالغ فوق تصميم گيري شود.
در راستاي حفظ سلامت پيشکسوتان، برابر تدابير تعداد 64هزار عدد ماسک در اختيار کانون استان سيستان و بلوچستان قرار گرفت تا از طريق کانون استان و دفاتر نمايندگي ميان پيشکسوتان بالاي 60 سال توزيع گردد که در حال حاضر فرآيند توزيع ماسک هاي تهيه شده در قالب بسته هاي 9 عددي توسط کانون و دفاتر 4 گانه کانون بازنشستگان استان با رعايت هر چه بيشتر پروتکل هاي بهداشتي درحال انجام مي باشد.
از ديگر اقدامات ما، به منظور تکريم از پيشکسوتان و خانواده محترم آنان ديدار و دلجويي از 172 نفر در سطح استان با رعايت کامل پروتکل هاي بهداشتي از محل اعتبارات ساتا بود.

یکی دیگر از اقدامات مهم ما دیدار با سردار طاهری فرمانده انتظامی جدید استان و تشریح مشکلات بازنشستگان به ویژه در بحث مسکن بود. به دستور سردار طاهری  لیست اسامی بازنشستگان فاقد مسکن جمع آوری و به نیروی انسانی ارسال شد.

 

در بحث خدمات مشاوره حقوقي و معاضدت قضايي چه اقداماتي در اين مدت انجام گرفته است؟
در اين خصوص 10 نفر از اعضا و خانواده محترم آنان براي مشاوره حقوقي و خدمات حقوقي رايگان به وکلاي همکار که با کانون بازنشستگان استان همکاري مي نمايند، معرفي شدند.

 

اگر امکان دارد گزارشي در حوزه توانمندسازي و ارائه وام هاي مختلف اعم از توانمندسازي، حبيب ابن مظاهر، کريم اهل بيت(ع) و... ارائه دهيد؟
در خصوص وام توانمندسازي خوشبختانه وام هاي توانمندسازي از 50 ميليون ريال به 100 ميليون ريال و وام حبيب بن مظاهر از 30 ميليون ريال به 50 ميليون ريال افزايش يافته که از مسئولين محترم تقدير و تشکر مي کنيم.
در زمينه پرداخت وام توانمندسازي با عنايت به سهميه اختصاصي کانون ناجا جهت معرفي پيشکسوتان و مستمري بگيران واجد شرايط تعداد 26 نفر از واجدين شرايط به کانون ناجا معرفي گرديدند که از اين تعداد وام تمامي افراد واجد شرايط (26نفر) مورد پذيرش قرار گرفته است، وام اشتغال زائي نيز پرونده 31 نفر مورد پذيرش قرارگرفت و به حساب آنها از مبالغ 20 ميليون تا 50 ميليون تومان واريز گرديد.

 

یکي از اقدامات مهم کانون در حوزه معيشتي و رفاهي انعقاد قراداد و تفاهم نامه با شرکت ها و مؤسسات مختلف است. در سه ماهه گذشته چه برنامه هايي در حوزه داشتيد؟
در اين خصوص به دليل بروز کرونا امکان ارتباط با بسياري از موسسات و مراکز فراهم نشد اما در اين حوزه با اولين آموزشگاه رانندگي بانوان، فروشگاه باطري فروشي و فرش جهت ارائه تخفيف ويژه(10درصد و اقساطي) به جامعه هدف توافق گرديد.

 

در بحث اشتغالزايي فرزندان پيشکسوتان چه اقداماتي در اين ماه صورت گرفته است؟
در بحث اشتغالزايي فرزندان پيشکسوت برابر دستورالعمل هاي سازمان تأمين اجتماعي نيروهاي مسلح و کانون ناجا ضمن اطلاع رساني کامل در سطح استان تعداد 70 پرونده به کميسيون وام اشتغال زائي ساتا استان ارسال شد، که از اين تعداد تا کنون تعداد 31 پرونده مورد تأييد و وام آنها متناسب با نوع کسب و کار آنها پرداخت شده و اين روند همچنان ادامه دارد.
هم چنين تعداد 3 نفر به دانشگاه علوم انتظامي و شرکت خدماتي معرفي و براي 30 نفر جهت خدمت در مؤسسه حفاظتي فام گستر اقدام شد.

 

در ﻃﻮل سال ﻣﺴــﺌﻮﻻن ﮐﺎﻧﻮن ﺟﻠﺴــﺎت ﻣﺘﻌﺪدي ﺑﺎ ﻣﻌﺎوﻧﺎن ﻓﺮﻣﺎﻧﺪه اﻧﺘﻈﺎﻣﯽ، روﺳﺎي ﮐﺎﻧﻮن ﻫﺎ، روﺳﺎي ﺳﺎﺑﺎ، ﺳﺎﺗﺎ، ﻣﺴﺌﻮﻻن ﺣﻮزه ﺷﻬﺮي و اﻧﺠﺎم ﻣﯽ دﻫﻨﺪ. در اﯾﻦ مدت ﭼﻪ ﺟﻠﺴﺎت ﻣﻬﻤﯽ داﺷﺘﯿﺪ؟

کانون استان و دفاتر نمايندگي در شهرستان ها به منظور حمايت از اعضا، همواره در تعامل با مسئولان هستند. در طول يک سال گذشته نيز جلسات متعددي در اين خصوص برگزار شد که از آن جمله مي توان به برگزاري جلسه با نماينده مردم شهرستان زاهدان در مجلس شوراي اسلامي، تعداد 20 جلسه با فرمانده انتظامي استان و معاونت طرح و برنامه، شش جلسه با رئيس سازمان تأمين اجتماعي و هفت جلسه شوراي هماهنگي و يک جلسه با کميته اجرائي در ستاد کانون داشته ايم.

در پايان ضمن تشکر اگر در خصوص برنامه هاي آتي کانون نيز توضيحاتي داريد ارائه دهيد؟
در پايان ضمن تشکر و قدرداني از زحمات و پيگيري هاي رياست محترم کانون بازنشستگان ناجا در خصوص اجراي همسان سازي حقوق بازنشستگان و مستمري بگيران و وظيف بگيران که در اين راستا زحمات زيادي را متحل شده اند و همچنين در راستاي تقويت صندوق کريم اهل بيت (ع) اين کانون که واقعاً ، در اين زمينه ضعيف بوديم و انشاالله اين کمک ها استمرار داشته باشد که با کمک هاي کانون ناجا و فرماندهي محترم انتظامي استان بتوانيم خدمات بيشتري به جامعه هدف ارايه نمائيم.

گزارش عملکرد سال 1399 کانون بازنشستگان استان سیستان و بلوچستان

گزارش عملکرد سال 1399 کانون بازنشستگان استان سیستان و بلوچستان

گزارش عملکرد سال 1399 کانون بازنشستگان استان سیستان و بلوچستان

گزارش عملکرد سال 1399 کانون بازنشستگان استان سیستان و بلوچستان

گزارش عملکرد سال 1399 کانون بازنشستگان استان سیستان و بلوچستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها