۱۹۷۱
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
تعداد بازدید: ۷۰۹
در گفت و گو با سرهنگ پاسدار بازنشسته سید روح اله عباسی تشریح شد:
راه اندازی دفتر نمایندگی شهرستان کهگیلویه و حومه، کارت هدیه خرید اتکا به تعداد 1234 نفر از اعضا، دیدار و دلجویی از 120 نفر از اعضا و اشتغالزایی برای 22نفر از بازنشستگان و فرزندان آنها از جمله مهترین برنامه های سال 99 کانون استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

گزارش عملکرد سال 99 کانون بازنشستگان استان کهگیلویه و بویراحمد

کانون بازنشستگان ناجا به عنوان حامی اعضا و خانواده محترم آنها همواره تلاش دارد تا با بهره گیری از توان کانون استان و دفاتر نمایندگی شهرستان ها در مسیر رفع نیازها و مشکلات معیشتی و رفاهی و ارتقای کیفیت زندگی آنها گام بردارد.

به منظور اطلاع شما عزیزان با مجموعه برنامه‌ها، خدمات و اقداماتی که در سال 99 از سوی کانون بازنشستگان استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته است، گفتگویی با سرهنگ پاسدار بازنشسته سید روح اله عباسی (رئیس کانون بازنشستگان استان) انجام داده‌ایم:

 

ابتدا بفرمائید مهمترین برنامه هایی که کانون استان در سال 99 داشتند، چه بود ؟

عرض سلام و ادب و احترام به تمامی اعضای کانون به استحضارتان می رسانم یکی از مهمترین دغدغه های کانون استان این بود که با توجه به بعد مسافت و جمعیت ساکن در شهرستان کهگیلویه و حومه (شهرستانهای لنده،بهمئی و چرام) دفتر نمایندگی در آن شهرستان تأسیس گردد که الحمد ا... با پیگیری های بعمل آمده و موافقت سلسله مراتب در کانون ناجا این امر محقق شد و دفتر مذکور راه اندازی شد.

 

در بحث خدمات رفاهی و معیشتی چه اقداماتی در این مدت انجام گرفته است؟

از جمله مهمترین برنامه های کانون استان در زمینه ارائه خدمات رفاهی و معیشیتی به اعضا که می توان به آنها اشاره کرد:

با فرمانده انتظامی استان رایزنی شد تا در خصوص سبد کالای نورزی 99 به تعداد 1234 نفر از اعضا اخذ شود لذا  استان کارت هدیه خرید اتکا به ارزش 1/500/000 ریالی اخذ و بین اعضا توزیع گردید.

از محل صندوق حمایت 3 میلیون تومان کمک بلاعوض به پیشکسوتان واجد شرایط اختصاص داده شده است و  پرونده 2 نفر از بازنشستگان برای اخذ کمک  بلاعوض در راستای دستورالعمل این صندوق به منظور طرح در کمیسیون ارسال شده است و مقرر گردید از سوی مبادی استانی و موسسه خیریه کریم اهل بیت به آنان کمک بلاعوض گردد که این امر محقق گردید.

کمک و مساعدت به 7 عضو کانون که در زلزله شهر سی سخت صدمه مالی دیده بودند از سوی کانون و همچنین برای ارائه خدمات بیشتر ارسال پرونده آنها جهت دریافت وام ضروری به ستاد کانون ارسال و به افراد مذکور از محل صندوق، وام ضروری پرداخت گردد.

در راستای حفظ سلامت پیشکسوتان، برابر تدابیر فرمانده ناجا، 7550هزار عدد ماسک در اختیار کانون استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت تا از طریق کانون استان و دفاتر نمایندگی این کانون میان پیشکسوتان بالای 60 سال و همچنین بین 50 تا 60 سال سن توزیع گردد که در حال حاضر فرآیند توزیع ماسک های تهیه شده در قالب بسته های بهداشتی توسط کانون استان و دفاتر 2 گانه کانون بازنشستگان استان با رعایت هر چه بیشتر پروتکل های بهداشتی درحال انجام می باشد.

در راستای تقدیر و تجلیل از مولفین و محققین اعضا و فرزندان آنان،کانون استان از دو نفر مولفین تقدیر بعمل آورد و به رسم یادبود هدایایی از سوی کانون به آنان اعطا گردید.

به منظور تکریم از پیشکسوتان و خانواده محترم آنان دیدار و دلجویی از 120 خانواده در شهرستانهای بویراحمد ،گچساران ، کهگیلویه، چرام، لنده، بهمئی و باشت با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در سال 99 انجام گردید و به هرکدام هدایایی از سوی کانون به رسم یادبود به آنان اهداء گردید.

در سالروز ورود آزدگان سرافراز به میهن اسلامی کانون استان از تعداد 11 نفر از آزادگان پیشکسوت این استان تجلیل بعمل آوردند و به رسم یادبود هدایایی از سوی کانون به آنان اعطاء گردید.

در هفته ناجا از سه نفر فرمانده شاخص پیشکسوت استانی، همچنین از 28 خانواده ایتام، 6 خانواده معسر پیشکسوت و 30 بازنشسته تجلیل شد و به رسم یادبود هدایایی از سوی فرمانده انتظامی استان به آنان اعطاء گردید.

 

در بحث خدمات مشاوره حقوقی و معاضدت قضایی چه اقداماتی در این مدت انجام گرفته است؟

در این خصوص 14 نفر از همکاران و خانواده های محترم آنان برای مشاوره حقوقی و خدمات حقوقی رایگان به وکلای همکار که با کانون بازنشستگان استان همکاری می نمایند، معرفی شدند.

 

اگر امکان دارد گزارشی در حوزه توانمندسازی و ارائه وام های مختلف اعم از توانمندسازی، حبیب ابن مظاهر، کریم اهل بیت(ع) و... ارائه دهید ؟

مؤسسه کریم اهل بیت (ع) با جذب منابع مالی از محل های مختلف اعم از کمک ها و مساعدت های فرماندهی انتظامی استان و پشتیبانی کانون بازنشستگان عملکرد مثبتی از خود به جا گذاشته است. در سال 99 کانون بازنشستگان ناجا جهت تقویت مالی این مؤسسه مبلغ 234.000.000 ریال و فرمانده انتظامی استان 300/000/000ریال به موسسه مذکور کمک بلاعوض نمودند. با این اقدام، مبلغ 4.000.000 ریال کمک بلاعوض و مبلغ 750.000.000 ریال کمک قرض الحسنه به افراد واجد شرایط پرداخت گردید.

 

یکی از اقدامات مهم کانون در حوزه معیشتی و رفاهی انعقاد قراداد و تفاهم نامه با شرکت ها و مؤسسات مختلف است. در سال جاری چه برنامه هایی در حوزه داشتید ؟

در این حوزه با یک فروشگاه  پوشاک جهت ارائه تخفیف ویژه به جامعه هدف توافق گردید و هم اکنون در حال ارائه خدمات به اعضا می باشد. همچنین با یک فروشگاه عرضه انواع کالاهای خانگی جهت ارائه خدمات به صورت اقساطی به اعضا توافق گردید و هم اکنون در حال ارائه خدمات به اعضا می باشد.

در ارائه خدمات بیمه نیز با یکی از دفاتر نمایندگی بیمه ایران در شهرستان بویراحمد تفاهم نامه امضا گردید و در حال حاضر انواع بیمه نامه ثالث و بدنه اتومبیل را بصورت اقساطی به جامعه هدف استان ارائه می نماید. 

 

در بحث اشتغالزایی فرزندان پیشکسوتان چه اقداماتی در این ماه صورت گرفته است ؟

یکی از اقدامات کانون ها در این خصوص ارائه وام خوداشتغالی و کارآفرینی است. در این خصوص پرونده 10 نفر در کمیسیون وام اشتغالزایی سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح مظرح شد، که از این تعداد 8 پرونده مورد تایید قرار گرفت و وام اشتغالزایی آنان به حساب حقوقی شان واریز گردید و 2 پرونده به دلیل نواقص به جلسه بعد موکول شده است.

همچنین 12  نفر از همکاران پیشکسوت جویای کار به شرکت های حفاظتی و مراقبتی و 10 نفر از فرزندان جویای کار پیشکسوتان به ادارات، سازمان ها و شرکت های مختلف معرفی شدند.

 

یکی از اقدامات مهمی که کانون ها برای احقاق حق بازنشستگان و حمایت از آنها می توانند انجام دهند تعامل با سازمان ها مرتبط است، در این خصوص کانون چه اقداماتی داشته است؟

جلسات متعددی در این خصوص برگزار شده است که از مهمترین آنها می توان به برگزاری 7 جلسه با حضور مسئولین اداره کل تأمین اجتماعی نیروی های مسلح استان در خصوص رفع مشکلات و ارائه پیشنهادات برای اعضا، 6 جلسه شورای هماهنگی رؤسای کانون های نیروهای مسلح استان ، 4 جلسه در شور فرماندهی و ستاد فرماندهی انتظامی استان، 6 جلسه با معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان در خصوص مشکلات اعضا، 2 جلسه با مدیرعامل بیمه کوثر کشور و استان در خصوص زلزله شهر سی سخت وآسیب دیدگان اعضا، 5 جلسه قرارگاه تحول آفرینی تابان در خصوص رفع مشکلات و ارائه پیشنهادات برای اعضا و 4 جلسه با مدیرکل تامین اجتماعی نیروهای مسلح استان در خصوص تصویب وام اشتغالزایی برای جامعه هدف استان اشاره کرد.

 

در پایان ضمن تشکر اگر در خصوص برنامه های آتی کانون نیز توضیحاتی دارید ارائه دهید؟

در خاتمه جا دارد از زحمات مسئولین کانون های نیروهای مسلح خصوصاً سردار کارگر ریاست محترم کانون ناجا که در اجرای طرح متناسب سازی حقوق پیشکسوتان، مستمری بگیران و و وظیفه بگیران زحمات طاقت فرسایی را متحمل شدند و همچنین در جهت تقویت مؤسسه کریم اهل بیت (ع) در استان ها دستوراتی صادر که منجر به اختصاص  اعتبار قابل توجهی به کانون ها گردید به نمایندگی از بازنشستگان و مستمری بگیران استان تشکر می نمایم.

گزارش عملکرد سال 99 کانون بازنشستگان استان کهگیلویه و بویراحمد

گزارش عملکرد سال 99 کانون بازنشستگان استان کهگیلویه و بویراحمد

گزارش عملکرد سال 99 کانون بازنشستگان استان کهگیلویه و بویراحمد

گزارش عملکرد سال 99 کانون بازنشستگان استان کهگیلویه و بویراحمد

گزارش عملکرد سال 99 کانون بازنشستگان استان کهگیلویه و بویراحمد

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها