۱۷۹۷
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
تعداد بازدید: ۵۳۵
سردار حسین اشتری در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس کمیته‌های انقلاب اسلامی:
فرمانده نیروی انتظامی گفت: نقش بی بدیل کمیته‌های انقلاب اسلامی در حفظ دستاورد‌های انقلاب برکسی پوشیده نیست، باید دستاورد‌های کمیته‌ها در موزه‌های انقلاب به نمایش گذاشته شود.

سردار حسین اشتری در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس کمیته‌های انقلاب اسلامی که به صورت ویدئو کنفرانسی در سراسر کشور برگزار شد، افزود: انقلاب اسلامی ایران انفجار نور بود که هم در کشور اسلامی ما اثرات ارزشمندی داشت و هم در سطح منطقه و جهان اثرات خود را بر جای گذاشت.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حرکت‌های ظلم ستیز و عدالت محور تقویت شد و پایه‌های ظلم در دنیا و خصوصا در منطقه ضعیف گردید، چرا که انقلاب اسلامی باعث رهایی مردم از بندگی و اسارت جهانخواران شد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه جمهوری اسلامی هر روز به رشد و شکوفایی و بالندگی بیشتری می‌رسد افزود: هر انقلابی که در هر کشوری انجام می‌شود برای حفظ آن بایستی بیشترین سرمایه گذاری انجام شود، زیرا پیروزی یک مرحله است، ولی تداوم آن مهمتر است و خیلی از کشور‌ها در این مسیر موفق نشدند لذا در ایران با هدایت‌های امام راحل، انقلاب پیروز شد و در ادامه تحت تاثیر عوامل زیادی تداوم پیدا کرد که مهمترین آن رهبری بود و پایه دیگر آن مردم، گرچه مردم وظیفه خود را به خوبی انجام داده اند و در این چهل و دو سال همه جوره پای کار بودند.

وی گفت: رکن ارزشمند دیگر حفظ انقلاب کسانی هستند که زائیده انقلاب بوده و بایستی از دستاورد‌های آن حفاظت کنند، با پیروزی انقلاب، کمیته انقلاب اسلامی به دستور حضرت امام (ره) شکل گرفت.

وی ادامه داد: کمیته‌ها از مردم بودند و در پیروزی انقلاب نقش بزرگی داشتند. خیلی از فرماندهان کمیته قبل از انقلاب درزندان‌های ستم شاهی شکنجه شدند و همزمان با اوج گیری انقلاب در پیروزی آن نقش کلیدی داشتند.

سردار اشتری با اشاره به نقش کمیته انقلاب اسلامی در مقابله با هجمه‌های ضد انقلاب، گفت:زمان اعلان جنگ مسلحانه منافقین، کشور شرایط سختی را پشت سر گذاشت و از جمله کسانی که درمقابل این ناامنی و توطئه‌ها ایستاده اند کمیته‌های انقلاب اسلامی بودند و البته با شروع جنگ تحمیلی نیز نقش کلیدی در جنگ داشتند که لشکر روح الله نمونه بارز این ایفای نقش بود و این نقش‌ها نبایستی فراموش شود.

وی به روحیه انقلابی کمیته‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این روحیه برگرفته از مکتب قرآن و بیانات حضرت امام رحمت الله  علیه و در بطن مساجد شکل گرفته بود که جا دارد یادی کنیم از حضرت آیت الله مهدوی کنی به عنوان موسس کمیته انقلاب اسلامی که به دستور حضرت امام اقدام کرد که نمونه بارز یک شخصیت انقلابی بود.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: فرماندهان کمیته‌های انقلاب اسلامی چه درمرکز و چه در استان‌ها از افراد شاخص و شناخته شده‌ای بودند که همه آن‌ها از مردم و از دل انقلاب برآمده و حافظ دستاورد‌های انقلاب با تمام کمبود‌های آن زمان بودند.

وی به روحیه جهادی و انقلابی و پیروی از حضرت امام که از خصوصیات فرماندهان کمیته انقلاب اسلامی بود افزود: این خصوصیات و همت بالای فرماندهان و پرسنل کمیته‌های انقلاب اسلامی باعث شده بود که دستاورد‌های مهمی نصیب انقلاب شود که این دستاورد‌ها و نتایج حاصله بایستی با زبان هنر به تصویر کشیده شود و به نسل آینده منتقل شود.

سردار اشتری گفت: یکی از اقدامات مهم و موضوعاتی که باید با جدیت دنبال شود، دستاورد‌های کمیته‌های انقلاب اسلامی است که بایددر موزه‌های انقلاب به نمایش گذاشته شود.

وی با بیان این مطلب که بایستی در تامین محتوی دستاورد‌های کمیته‌های انقلاب اسلامی جذابیت بیشتری صورت گیرد، افزود: از تمامی فرماندهان و پیشکسوتان درخواست دارم به این موضوع کمک کنند تا ان شاءالله محتوایی جذاب و قابل استفاده برای نسل آینده جمع آوری کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کمیته‌های انقلاب اسلامی ابراز امیدواری کرد که ما بتوانیم نقش تاثیر گذار کمیته‌ها را خصوصا در خنثی کردن توطئه‌های منافقین به نسل جوان منتقل کنیم که قطعا نمایش این مهم باعث ارتقاء روحیه همه همکاران خواهد شد.

وی به نقش اثر گذار نیروی انتظامی در جامعه اشاره کرد و گفت: ماموریت ناجا با سایر سازمان‌ها متفاوت است چرا که ما یک سازمان مردم محور هستیم که بیشترین سطح تعامل با مردم را داریم به همین خاطر با انواع چالش‌ها و موضوعات سرو کار داریم.

سردار اشتری افزود: کار نیروی انتظامی یک کار پیچیده‌ای است واگر امروز موفقیتی داریم یا توفیقاتی حاصل شده که مورد تایید فرمانده معزز کل قوا قرار گرفته و تعابیری ازجمله نیرو‌های خدوم و مقتدر از سوی ایشان به کار برده می‌شود علتش عقبه بسیار خوبی است که این نیرو انجام داده است.

وی به ۸ سال دفاع مقدس و تجربیات ارزنده‌ای که آن دوران از خود بر جای گذاشته اشاره کرد و گفت: امروز روحیه جهادی و پیشرفت‌هایی را که در کشور شاهد آن هستیم و حتی اقداماتی را که جوانان امروز که یک روز از آن ایام را ندیده اند انجام می‌دهند متاثر از آن دوران است.

سردار حسین اشتری افزود: وظیفه ما ارتقاء و تقویت روحیه دینی و انقلابی دربین پرسنل است چراکه اگر روحیه انقلابی و ولایی داشته باشیم می‌توانیم با کمترین امکانات کار‌های بزرگی را انجام دهیم و این روحیه بایستی به نسل جدید منتقل گردد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درجمع بسیجیان در ۵ آذر سال ۱۳۹۸ که فرمودند «بایستی امنیت شهر‌ها را به صورت امنیت محله محور در آوریم»، گفت: در زمان کمیته‌های انقلاب اسلامی روی این موضوع بسیار کار شده که باید آن را تقویت و به کار گیری کنیم که اگر بتوانیم برای تامین امنیت داخلی از الگو‌های دهه ۶۰ استفاده کنیم قطعا بر خیلی از مشکلات فائق خواهیم آمد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها
نشریات
+ آرشیو