۱۴۴
دوشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
تعداد بازدید: ۱۹۲۲
هرجا صحبت ازسلامتی یا کاهش وزن در میان است، شما در مورد نوع خاصی از ورزش می شنوید.ورزش مهم است زیرا بدنمان را ورزیده نگه می دارد و باعث عملکرد مناسب آن می شود. ولی،با کمال تعجب، همه ی اشکال ورزشی برای شما مناسب نیستند.

در حال حاضر مطالعات نشان می دهد، ورزش هایی که ما به عنوان یک روش موثر برای کاهش وزن ، و رسیدن به تناسب اندام و یا حتی جوان تر به نظر رسیدن مورد توجه قرار می دادیم ، در مراحل بعدی زندگی برای ما مناسب نخواهند بود. ورزش هایی که در جوانی چربی شکم را از بین می برد ، حالا در میانسالی باعث افزایش چربی دور شکم می شود . این ورزش ها همچنین باعث از دست رفتن تون عضلانی شده و به خاطر التهابی که به وجود می آورند باعث پیرشدن سریعتر عضلات می شوند.
پس از رسیدن به 35 سالگی بدن متحمل تغییرات هورمونی می شود.شما به راحتی شروع به افزایش وزن و از دست دادن تون عضلانی شده و احساس ضعیفتر شدن و شل شدن عضلات را دارید.کاهش هورمون ها، به خصوص هورمون های رشد شما دلیل این قضیه است. این کاملا یک فرایند پیرشدن است که تمام بدن درگیر آن می شود. این افزایش وزن که اغلب به عنوان"گسترش میانسالی" به آن اشاره می شود زمانی اتفاق می افتد که هورمون ها به تدریج شروع به کاهش می کنند. این فرایند نمی تواند متوقف شود، اما می توان آن را آهسته تر کرد. شما در واقع می توانید اثرات میانسالی را به شیوه ای بی خطر و موثر معکوس کنید. این فرآیند شامل پرهیز کردن از 13 مورد از بدترین ورزش ها برای افراد بالای 40سال است. این ها 13 موردی میباشند که شما باید از انجام آن خودداری کنید:


1.بلند کردن پا
بلند کردن پا برای نسل جوان بهتر است زیرا خطر کشیدگی عضلات کمر برای افراد مسن فوق العاده بالاتر است.


2.جلو پا
اگر سن شما بیشتر از 40 سال است،دیگر نباید ورزش جلو پا انجام دهید. این ورزش خطر آسییب زانو را افزایش می دهد مخصوصا وقتی از وزنه های خیلی سنگینی برای آن استفاده کنید.زانو های شما برای این طراحی نشده اند که بتوانند بطور کامل باز شوند در حالی که بت این ورزش وزن زیادی را تحمل میکنند و به احتمال زیاد اگر زانوها را مجبور به اینکار کنید به احتمال زیاد آسیب می بینند.


3. تمرینات AB
تمرینات AB قصد ندارد که چربی شکمتان را بسوزاند. اینها تمرینات موثری اند برای تقویت عضلاتی که از قبل عاری از چربی هستند.وقتی تمرینات AB مثل کرانچ(شکم) یا دراز و نشست را انجام می دهید شما به ستون فقرات خود انحنا میدهید. این می تواند با بالا رفتن سن باعث شکستگی ستون فقرات شود و برای افراد میانسال آسیب های ستون فقرات آسیب های بسیار رایجی هستند.


4. اسکات
اسکات یک تمرین عالی برای پاها و شکم است و ثابت شده است که برای افراد جوان بسیار موثر است. با این حال، میانسالان؛ با انجام اسکات باعث آسیب دیدن به خود می شوند.اسکات بدن را در یک موقعیت بسیار آسیب پذیر قرار می دهد و شما را به پارگی عضله ، کشیدگی عضله و فشار عضله نزدیک میکند.


5. لمس انگشت پا
انجام لمس انگشت پا در حالت ایستاده یک راه عالی برای آسیب زدن به کمرتان است. مفصلی که به باسن و پایین کمر متصل شده است در میانسالان به صورت قابل توجهی ضعیف شده و بیشتر مستعد ابتلا به شکستگی می باشند.

 

6.ددلیفت
هنگامیکه ما به میانسالی میرسیم ، که چهل سالگی علامت آن است،بدن ما دیگر نمی تواند استرس و فشاری که قبلا تحمل میکرد را تحمل کند. تمرینات ددلیفت به احتمال زیاد تنها شما را دچار درد بیشتر عضلات میکند و احتمالا باعث میشود که سخت تر حرکت کنید.


7. پرس گردن
انجام پرس پشت گردن وقتی که بعد از سن 40 سالگی انجام شود به طور قابل توجهی بر توانایی حرکت آزادانه شانه ها و گردنتان تاثیر می گذارد. حتی اگر شما این تمرینات را سال ها انجام میداده اید این اتفاق برایتان رخ خواهد داد.


8. چرخش تنه
گفته شده است که چرخش تنه عالی است برای اینکه بتوانیدچربی های بغل شکمتان را کنترل کنید.این تمرین فشار زیادی به پشت و گردنتان وارد می کند و زمانیکه به 40 سالگی می رسید این حرکت چرخشی بیشتر شما را در خطر آسیب قرار می دهد تا اینکه مزایایی برای کنترل چربی ها داشته باشد.


9. دیپ ماهیچه سه سر
انجام دیپ ماهیچه سه سر راه آسانی برای حجیم کردن بازوهاست وقتی هیچ تجهیزاتی نداشته باشید.با این حال برای افراد میانسال در نظر گرفته نشده است زیرا بازوهایتان را در موقعیت غیر طبیعی قرار می دهد. این ورزش به احتمال زیاد به شما آسیب می زند تا اینکه فایده ای داشته باشد.


10. کول هالتر
بسیاری از مردم علاقه دارند که ماهیچه شانه و ماهیچه ذوزنقه را ورزش دهند. کول هالتر روشی برای تمرین دادن این عضلات است اما کاملا به عنوان بدترین تمرین برای این کار است. شانه شما ناحیه بسیار پیچیده و بسیار حساسی است.شانه پر است از تاندون ها ، رباط ها، و عضلات تا به درست کار کردن آن کمک کند. کول هالتر عصبهای موجود در شانه شما را فشرده می کند و باعث مشکلات زیادی می شود


11.فیله کمر
این تمرین نام خود را از یک سنت قدیمی اروپایی گرفته که در ملاقات صبح به یکدیگر تعظیم می کردند.این تمرین به خودی خود بسیار مشکل آفرین هست چه برسد به اینکه اشتباه نیز انجام شود.این تمرین آنقدر خطرناک هست که قطعا برای افراد بالای چهل سال ارزش ریسک کردن را ندارد.


12.سیم کش
سیم کش از پشت سر به طور معمول توسط وزنه برداران قدیمی انجام می شده است. این ورزش تا حدودی در جهان منسوخ شده است ، اما هنوز هم برخی اعتقاد دارند تنها روش مناسب سیم کش این روش است. با این ورزش شانه شما با آسیب جدی مواجه می شود مگر اینکه شما مفصل شانه بسیار انعطاف پذیری داشته باشید.این ورزش شانه شما را تحت چرخش خارجی قرار می دهد که باعث آسیب جدی به درون مفاصل شانه می شود. شایع‌ترین مشکلات شانه چه می باشد


13.پشت پا دستگاه
پشت پا دستگاه فشار فزاینده ای را روی پشت زانو و حداکثر فشار را روی همسترینگ می آورد.همسترینگ تمایل زیادی به گرفتگی دارد که اصلا چیز خوبی نیست و این ورزش خطر این گرفتگی ها را افزایش میدهد.
اینها فقط اثرات منفی ورزش کردن هستند. بعضی از تمرین های خوب برای شما باقی می ماند که قطعا شما را در تناسب نگه میدارد و بدن شما را سالم نگه می دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها