۱۰
سه‌شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
تعداد بازدید: ۸۵۲۰

معاونت توانمندسازی و خدمات رفاهی سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح طی نامه ای به شماره 4860/4/98/100/747 مورخه 1398/3/4، شرایط ارائه تسهیلات وام مرابحه را در 13 بند به شرح زیر اعلام کرد: 

1-  سقف پرداخت وام به مبلغ 200 میلیون ریال می باشد.
 2- سود وام جعاله در حال حاضر برابر مصوبه بانک مرکزی 18% می باشد و در صورت تغییر، افزایش یا کاهش سود بانکی اطلاع رسانی مجدد صورت خواهد گرفت.
3-   احراز شرایط برای پرداخت وام مرابحه نیز همانند شرایط قرض الحسنه می باشد.
4-  کسانی که قبلا وام مرابحه را گرفته اند و هنوز تسویه نشده باشد نمی توانند از وام مرابحه استفاده نمایند ولی اگر این وام را دریافت نموده اند و در حال حاضر تسویه شده باشد، می توانند از تسهیلات استفاده نمایند.
5-  حضور افراد دارای شرایط دریافت وام جعاله جهت تکمیل فرم وکالت به ادارات کل الزامی می باشد.
6-  پرداخت وام قرض الحسنه 100 میلیون ریال برابر شیوه نامه اجرایی بوده و چنانچه نوع کسب کار تولیدی باشد و بیش از 20 نفر را بکارگیری نمایند علاوه بر وام قرض الحسنه به مبلغ 200 میلیون ریال وام مرابحه در صورت داشتن توان خرید واگذار می شود.
7- با توجه به بند 37 از سایر الزامات شیوه نامه اجرایی اشتغال فرزندان، مشاغلی از قبیل (بازگشایی دفاتر بیمه، خدمات اکترونیک ساتا، دفتر املاک، آژانس خودرویی، دفتر وکالت، مطب پزشکی و دامپزشکی) که مشمول وام قرض الحسنه 100 میلیون ریالی نمی شوند با ملحوظ نظر قرار دادن همان شرایط احراز، می توانند برای وام مرابحه معرفی شوند.
8-  کسانی که دارای کارگاه تولیدی صنایع دستی بوده یا گلخانه دارند و فاقد مهارت افزایی یا پروانه کسب هستند فقط با ارائه گواهی از مراجع ذیصلاح مبنی بر اشتغال در موضوعات فوق و تأییدیه کانون ها می توانند مشمول دریافت وام مرابحه قرار گیرند.
9-   بازنشستگانی که دارای اسناد و مدارک مثبته هستند می توانند بعنوان وام کار آفرینی از این مزایا استفاده نمایند.
10- زمانی که بازنشسته این تسهیلات وام کارآفرینی را درخواست نماید، در صورتی که محل سکونت و محل کسب و کار در استان مختلف باشد گواهی و تأییدیه کانون های محل کسب و کار بلامانع می باشد.
11- فرزندانی که دارای شرایط سنی دریافت وام قرض الحسنه (35 سال) به بالا می باشند تا 40 سالگی می توانند از وام مرابحه استفاده نمایند.
12- همسران بازنشسته ای که به علت ناتوانی جسمی سرپرست، کسب و کار راه اندازی نموده اند، با داشتن مدارک مثبته که در شیوه نامه اجرایی منظور شده است می توانند از طریق سرپرست، وام مرابحه دریافت نمایند.

13- فعلا تا اطلاع ثانوی سقفی برای ارسال پرونده تعیین نشده و ادارات کل و کانون ها مجاز هستند کلیه مدارک اسناد مثبته را جمع آوری و به این سازمان ارسال نمایند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار استان ها